Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Brokkoli az egészséges étrendben

Miért is olyan népszerű a brokkoli?

Számos tanulmány szerint a növények fogyasztása - úgy mint a brokkoli is - csökkenti az elhízás, a cukorbetegség, a szívbetegség kockázatát, miközben elősegíti az egészséges bőr és a haj növekedését, valamint megnövekedett energiát biztosít mindamellett, hogy összességében alacsonyabb testsúlyt biztosít a számunkra, így diétázók számára is ajánlott ez a zöldség.

Brokkoli és a fiatalság megőrzése

Az antioxidáns C-vitamin, természetes formában fogyasztva (friss készítményekben a táplálékkiegészítő helyett) segíthet a napsugárzás káros hatásai elleni küzdelemben, szerepet játszik a kollagén kialakulásában, így csökkenti a ráncokat és javítja az egész bőr textúráját.

Sokan azonnal a citrusfélékre gondolnak, ha meghallják a C-vitamint, de tudta-e, hogy a brokkoli 87 mg-ot nyújt mindössze 100 g adagjában belőle? Ez több, mint amire szüksége van a szervezetnek egy egész nap alatt.

Az A-vitamin és az E-vitamin szintén fontos szerepet tölt be a bőr egészségének fenntartásában, amelyek szintén megtalálhatóak a brokkoliban.

Javítja az emésztést és természetesen méregtelenít

A természetes rostokat tartalmazó táplálkozás, így a brokkoli fogyasztásával is megakadályozhatjuk a székrekedést, fenntarthatjuk az egészséges emésztőrendszert, így ennek következtében felgyorsul az anyagcsere és a méreganyagok is kiválasztódnak.

Együnk minél több brokkolit!

A brokkoli számos hatóanyagainak köszönhetően hatástalanítja a szabad gyököket, erősíti az immunrendszert. A borkkoli jelentős mennyiségben tartalmaz A-, C-, E-, és B-(B6, B12), K-vitamint, ezen kívül kalciumot, káliumot, magnéziumot, vasat, cinket és szelént.

Kálcium tartalmát érdemes kiemelni, ugyanis a brokkoli jóval értékesebb forrása, mint a joghurt.

forrás:
(1)www.medicalnewstoday.com/articles/266765.php
(2)Amanda Ursell: Vitaminok & ásványi anyagok kézikönyv, fordította: Dedgyesy Zsófia, M-Érték Kiadó Kft., Budapest, 2004.
(3)Dr. Schiegfried Schlett, A 100 legfontosabb élelmiszer, fordította: Striker Judit, M-Érték kiadó Kft, Budapest, 2008.
(4)ndb.nal.usda.gov/ndb/foods/show/2871


Kategóriák: Egészséges életmód Bejegyezve: 2018-02-14

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Nők és az izomnövelés
Bejegyezve: 2018-02-16
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Magas fehérje tartalmú brokkoli leves
Bejegyezve: 2018-02-15
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Brokkoli az egészséges étrendben
Bejegyezve: 2018-02-14
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id B1-vitamin (tiamin)
Bejegyezve: 2018-02-13
Kövess minket a Facebookon

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.