Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Bomba Energia - A tojás

Bomba energia - A tojás Tudtad, hogy a tojás amellett, hogy tökéletes alapja egy reggelinek egy kiváló energia forrás is egyben? A tojás összetevői fontos szerepet játszanak az anyagcsere folyamatokban, segítik az izomépítést, javítják a memóriát, erősítik a csontokat és további jótékony hatásai mind-mind hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétünket és egészségünket már az első étkezésünk alkalmával bebiztosítsuk. Nem mellesleg a tojás kiváló fehérjeforrás, mivel tartalmazza mind a 9 esszenciális aminosavat.

A táplálkozási szokásaink során kiemelt jelentősséggel bír az a tény, hogy a kiválasztott élelmiszer milyen szervezetünk számára fontos összetevőket tartalmaz. A tojás kiemelten sok vitaminjai miatt is elsődleges tápláléknak számít, mivel ez az egyik olyan természetes forrás, melynek a legnagyobb a biológiai értéke. A vitaminok közül is elsősorban a D-vitamint érdemes kiemelni, ugyanis hazánkban a természetes táplálékból származó forrását tekintve a tojás a legelső helyen szerepel.

A tojás tápanyagtartalma
Tojásfehérje

  • 8-12 % fehérje,
  • Kevés B-vitamin, szénhidrát, zsír és ásványi só van benne.

Tojássárgája

  • Fehérjetartalma 14-17%,
  • Zsírtartalma magas 30-34%, melynek egyharmada lecitin és koleszterin (190 mg).
  • Elsősorban A-, D-, B1-, B2 vitamint és karotint tartalmaz.
  • Ásványi anyagok közül a kalcium, foszfor és a vas a legjelentősebbek. (1)

Nézzük meg mennyi 1 db tojás (40g) tápanyagtartalma a Kalóriamester kalkulátora szerint:

  • fehérje: 5,4 g
  • szénhidrát: 0,3 g
  • zsír: 4,8 g
  • Energia: 66 kcal

forrás(1) Prof. Dr. Figler Mária, A táplálkozástudomány alapjai, Pécsi Tudományegyetem, Képzési és Tanácsadási Kézikönyv.


Kategóriák: Fehérje forrás Bejegyezve: 2017-05-19

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Izomépítés gyorsan
Bejegyezve: 2017-12-14
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Vegán izomépítés
Bejegyezve: 2017-12-13
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Vegán testépítő étrend tippek
Bejegyezve: 2017-12-12
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Így csinálj browniet karácsonyra a gyúrós haveroknak!
Bejegyezve: 2017-12-12
Kövess minket a Facebookon

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.