Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Bogyós gyümölcsök az egészségünkért

Miért érdemes a bogyós gyümölcsök fogyasztására odafigyelnünk? Íme néhány érv a bogyósok mellett!

  1. A bogyós gyümölcsök tele vannak antioxidánsokkal, melyek támogatják a szervezetet a szabad gyökök elleni védekezésben.
  2. Előnyösen befolyásolják a vércukorszintet.
  3. A bogyósok kiváló rostforrások és oldható rostokat is tartalmaznak:
    • Málna: 15 g szénhidrátból 8 g rostot
    • Szeder: 15 g szénhidrátból szintén 8 g rostot
    • Eper: 12 g szénhidrátból 3 g rostot
    • Áfonya: 21 g szénhidrátból 4 g rostot tartalmaz.
  4. A bogyós gyümölcsök jellemzően alacsony kalóriatartalmúak viszont rendkívül táplálóak, továbbá több vitamin és ásványi anyag is megtalálható bennük. Vitaminok közül különösen C-vitaminban, ásványi anyagok közül pedig Mangánban bővelkednek.
  5. Csökkentik a koleszterin szintet.
  6. Megóvják a bőrt a nap káros hatásaitól, továbbá késleltetik a bőr öregedését.
  7. Számos diétába beépíthetőek alacsony kalória tartalmuk miatt, valamint széles körben felhasználható konyhai alapanyagok.
  8. Antioxidánsainak köszönhetően védenek egyes rákos betegségekkel szemben.

forrás: www.healthline.com


Kategóriák: Egészséges életmód Bejegyezve: 2018-06-15

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkés citromos spárga
Bejegyezve: 2018-07-06
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkesaláta spenóttal
Bejegyezve: 2018-07-05
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Gyors tonhal saláta
Bejegyezve: 2018-07-04
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Fehérjedús saláta
Bejegyezve: 2018-07-03
Kövess minket a Facebookon
Egészséges életmód

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.