Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Biotin

A Biotin vagy más néven B7 vitamin (H-vitamin) vízben oldódó vegyület, mely molekulája ként tartalmaz. A Biotin fontos szerepet játszik a következőkben:

  • a fehérje anyagcserében,
  • a zsír anyagcserében,
  • a szénhidrát anyagcserében,
  • az aminosav anyagcserében,
  • a koleszterin anyagcserében,
  • a cukor felhasználásában,
  • valamint növeli a sejtek inzulin érzékenységét,
  • továbbá felelős a bőr, a körmök és a haj egészségéért.

Vízoldékonyságából következtethetően nem lehet túladagolni és a szervezet a bélflórában is képes előállítani. Azonban mint minden más vitamin esetében is van ajánlott napi mennyisége, így egy átlagos felnőtt embernek ez kb. 30 µg, míg sportolóknak ez 2 mg is lehet. (1)(2)

A Biotin a növényi és az állati eredetű élelmiszerekben is megtalálható. Néhány természetes Biotin forrás 100 g élelmiszerre vonatkozóan (3):

  • sörélesztő: 200 µg,
  • marhamáj: 592 µg,
  • szója liszt: 70 µg,
  • mogyoró: 34 µg,
  • fejes saláta: 22 µg,
  • mandula: 18 µg,
  • barna rizs 12 µg,

forrás(1):hu.wikipedia.org
forrás(2):wwww.eatright.org/resource/food/vitamins-and-supplements/
forrás(3):Mednyánszky Zsuzsa, Szabó S. András, Tolnay Pál, A zöldségek és gyümölcsök hasznos anyag tartalma, pdf,idealistaplalkozas.hu


Kategóriák: Vitalitás Bejegyezve: 2017-05-01

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Kalcium (Ca)
Bejegyezve: 2017-09-11
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Céklás fehérje turmix edzés után
Bejegyezve: 2017-08-21
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id A szója, mint fehérje forrás
Bejegyezve: 2017-08-04
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Vegán banánkenyér
Bejegyezve: 2017-07-28
Kövess minket a Facebookon

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.