Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Glutamin vagy BCAA - melyik legyen?

Ha sportoló, testépítő vagy, netán a fitnesz az életed, akkor már biztosan találkoztál a BCAA-val és a glutaminnal, hiszen mindkét kiegészítő nagyon népszerű a testépítő közösség körében, mivel mindkettő elősegíti az izomnövekedést.

BCAA a táplálékkiegészítőkben

A BCAA aminosavak, amelyeknek igazán egyedi kémiai szerkezete van. A kiegészítésben lévő aminosavak egymással össze vannak kötve, ami lehetővé teszi, hogy a szervezet gyorsan felhasználhassa őket. A BCAA három különböző aminosavat tartalmaz: leucint, izoleucint és valint. Ezek azok az aminosavak, amelyek kulcsfontosságú szerepet játszanak a fehérjeszintézis előmozdításában, az izomenergia ellátásában és a sovány tömeg megőrzésében.

A BCAA-k használatának legnagyobb előnye az, hogy segíthetnek a zsírcsökkentésben, miközben megakadályozzák az izombontást.

Glutamin a táplálékkiegészítőkben

A glutamin alapvetően egy olyan aminosav, amely megtalálható a húsban, a tojásban, a tejsavóban és a kazeinben. A glutamin a leggyakoribb aminosav az izmokban. Tény, hogy az izmok több, mint 60% -a ebből az elengedhetetlen aminosavból készül.

A glutamin különösen hasznos a testépítők számára, mivel kulcsfontosságú szerepet játszik a fehérjeszintézisben, és antikatabolikus hatással bír. Emellett ösztönzi az emberi növekedési hormon termelését.

Ha komoly edzéseket végzünk az edzőteremben a glutamin szintünk kimerül, ami azt jelenti, hogy az erőnk, az állóképességünk és az immunrendszerünk mind csökken.

Melyik a hatásosabb izomépítő?

A fehérje szintézisre szükség van a haj növekedéstől az izomépítésig. Mind a glutamin, mind a BCAA nagyszerű kiegészítők lehetnek. Ha arra keressük a választ, hogy melyik a jobb - akkor leginkább mindkettő.

Ha kombinálni szeretnénk (tehát mindkettőt alkalmazni) akkor edzés előtt a glutamin, az edzés alatt vagy után a BCAA ajánlott. Ha azonban csak egy táplálékkiegészítőre szeretnénk beruházni, a glutamin a legjobb választás. De azok, akik alacsony kalóriatartalmú étrendben vannak és a testsúlycsökkenés az eredeti céljuk izombontás nélkül, akkor a BCAA ajánlott.

forrás:
wealthformyhealth.com
www.healthambition.com


Kategóriák: Fehérje forrás Bejegyezve: 2018-01-05

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Nők és az izomnövelés
Bejegyezve: 2018-02-16
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Magas fehérje tartalmú brokkoli leves
Bejegyezve: 2018-02-15
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Brokkoli az egészséges étrendben
Bejegyezve: 2018-02-14
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id B1-vitamin (tiamin)
Bejegyezve: 2018-02-13
Kövess minket a Facebookon

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.