Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
B6-vitamin (piridoxin)

A B6-vitamin legfontosabb feladata az aminosavak anyagcseréje, így a szervezet B6-vitamin szükséglete arányban áll az aminosavak bevitelével.

A B6 vitamin vízoldékony, így a felesleges mennyiség 8 óra alatt eltávozik a szervezetből, nem tárolódik. Magas fehérjetartalmú étrend mellett, továbbá a fokozott fizikai munka, így a sportolók esetében is megnő a szervezet B6-vitamin szükséglete.

B6- vitamin szerepe a szervezetben:

  • nélkülözhetetlen a vörösvértestek és az ellenanyagok (antitestek) képzéséhez
  • részt vesz az aminosavak anyagcseréjében
  • részt vesz az esszenciális zsírsavak anyagcseréjében
  • részt vesz a vas anyagcseréjében
  • szükséges a fehérjék képzéséhez és lebontásához
  • szükséges az izom- és más szövetek felépítéséhez, karbantartásához
  • szerepe van a nemi hormonok egyensúlyban tartásában
  • szükséges az egészséges bőrhöz
  • fontos az idegrendszer egészsléges működéséhez.

Fogyasztásakor érdemes arra figyelni, hogy más B-vitaminokkal együtt szedjük, illetve olyan táplálékokkal, amelyben cink és magnézium is van, mivel felszívódása csak ebben az esetben hatékony.

B6-vitamin forrásai: máj, marhahús, tőkehal, pulykahús, vese, szív, tej, tojás, sörélesztő, búzacsíra, búzakorpa, diófélék, olajos magvak, káposzta, kelbimbó, dinnye, banán, mangó.

Felnőttek számára ajánlott napi mennyiség (RDA): 2 mg

forrás:
(1)Kürti Gábor: Vitamin ABC, Puedlo Kiadó Kft., 2004.
(2)Amanda Ursell: Vitaminok & ásványi anyagok kézikönyv, fordította: Dedgyesy Zsófia, M-Érték Kiadó Kft., Budapest, 2004.
(3)Earl Mindell: Vitamin Biblia, fordította: Mányai Sándor, kiadó: WestInvest Kft.
(4)Dr. Barna Éva ET. AL, A táplálkozás egészségkönyve, Dr. Barna Éva, Vitaminok fejezet, Kossuth Kiadó, 2000.


Kategóriák: Vitalitás Bejegyezve: 2018-01-24

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Triptofán
Bejegyezve: 2018-04-26
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Valin
Bejegyezve: 2018-04-25
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id A glükóz szerepe a szervezetben
Bejegyezve: 2018-04-24
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id A tej, mint fehérjeforrás
Bejegyezve: 2018-04-23
Kövess minket a Facebookon

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.