Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
B2-vitamin (riboflavin)

A riboflavin elsődleges szerepe, hogy a szervezet általa állítja elő azt a két vegyületet, amelynek segítségével az ételekben található fehérjékből és szénhidrátokból származó kalória átalakul a sejtek számára hasznosítható formájúvá.

B2- vitamin további szerepe a szervezetben:

  • elősegíti a vas beépülését
  • részt vesz a fehérjeszintézisben
  • szerepe van a zsír lebontásában
  • nélküle a B6-vitamin és a niacin nem képes kifejteni a hatását
  • támogatja az E-vitamin antioxidánsként történő működését.

A B2 vitamin vízoldékony, így a felesleges mennyiség eltávozik a szervezetből, nem tárolódik. Stressz hatására megnő a szervezet B2-vitamin szükséglete.

Fogyasztásakor érdemes arra figyelni, hogy más B-vitaminokkal együtt szedjük, illetve olyan táplálékokkal, amelyben szelén is van, mivel felszívódása csak ebben az esetben hatékony.

B2-vitamin forrásai: élesztő, tej, tojás, joghurt, sajt, avokádó, gomba, hal, marhahús.

Felnőttek számára ajánlott napi mennyiség (RDA): 1,6 mg

forrás:
(1)Kürti Gábor: Vitamin ABC, Puedlo Kiadó Kft., 2004.
(2)Amanda Ursell: Vitaminok & ásványi anyagok kézikönyv, fordította: Dedgyesy Zsófia, M-Érték Kiadó Kft., Budapest, 2004.
(3)Earl Mindell: Vitamin Biblia, fordította: Mányai Sándor, kiadó: WestInvest Kft.


Kategóriák: Vitalitás Bejegyezve: 2018-01-10

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Nők és az izomnövelés
Bejegyezve: 2018-02-16
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Magas fehérje tartalmú brokkoli leves
Bejegyezve: 2018-02-15
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Brokkoli az egészséges étrendben
Bejegyezve: 2018-02-14
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id B1-vitamin (tiamin)
Bejegyezve: 2018-02-13
Kövess minket a Facebookon

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.