Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
B12 vitamin (ciano-kobalamin)

A B12-vitamin a szervezet egyes biokémiai folyamatainak szükséges alkotóeleme.

A B12- vitamin vízoldékony, így a felesleges mennyiség eltávozik a szervezetből, nem tárolódik. Elsősorban az állati eredetű táplálékok tartalmazzák, így vegetáriánusoknak, vegánoknak kiváltképpen oda kell figyelni bevitelére.

B12- vitamin szerepe a szervezetben:

  • részt vesz a fehérjeszintézisben
  • részt vesz a szénhidrátok anyagcsere folyamataiban
  • részt vesz a zsírsavak anyagcsere folyamataiban
  • részt vesz a vörösvértestek képződésében, ezáltal megelőzi a vérszegénységet
  • javítja az étvágyat
  • növeli a szervezet energiáját
  • védi az idegrendszert
  • javítja a koncentráló képességet
  • javítja az emlékezőképességet.

Fogyasztásakor érdemes arra figyelni, hogy más B-vitaminokkal együtt szedjük, illetve olyan táplálékokkal, amelyekben kalcium is van, mivel ezek segítségével fejti ki leghatékonyabban hatásait a szervezetben. További hasznos segítő vitaminjai az A-, C- és E-vitamin.

B12-vitamin forrásai: máj, marhahús, sertéshús, kacsahús, fácánhús, tőkehal, vese, tojás, tej, sajt, élesztő, gabonapehely.

Felnőttek számára ajánlott napi mennyiség (RDA): 1 µg

forrás:
(1)Kürti Gábor: Vitamin ABC, Puedlo Kiadó Kft., 2004.
(2)Amanda Ursell: Vitaminok & ásványi anyagok kézikönyv, fordította: Dedgyesy Zsófia, M-Érték Kiadó Kft., Budapest, 2004.
(3)Earl Mindell: Vitamin Biblia, fordította: Mányai Sándor, kiadó: WestInvest Kft.


Kategóriák: Vitalitás Bejegyezve: 2018-02-02

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkés citromos spárga
Bejegyezve: 2018-07-06
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkesaláta spenóttal
Bejegyezve: 2018-07-05
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Gyors tonhal saláta
Bejegyezve: 2018-07-04
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Fehérjedús saláta
Bejegyezve: 2018-07-03
Kövess minket a Facebookon
Egészséges életmód

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.