Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
B1-vitamin (tiamin)

A többi B-vitaminhoz hasonlóan vízoldékony és nem tárolódik el a szervezetben, ezért naponta pótolni kell. Ajánlott más B-vitaminnal együtt pótolni, így ebben az esetben ajánlott a B2- illetve a B6-vitaminokkal együttesen alkalmazni, mivel jellemzően ezek a B-vitaminok egymás felszívódását gyorsítják.

B1-vitamin szerepe a szervezetben:

  • a szénhidrátokból származó energia termelésért felelős enzimek számára elengedhetetlen
  • segíti a szénhidrátok emésztését
  • segíti a növekedést
  • segíti az izmok normál működését
  • javítja a szellemi tevékenységet
  • segíti az idegrendszer működését.

Fontos megjegyezni, hogy a B1-vitamin felszívódását gátolja a kávéban található koffein és a tea csersavja is.

A B1-vitamin forrásai: narancs, borsó, főtt burgonya, teljes kiőrlésű lisztből készült tészták illetve kenyér, élesztő, gabonamagvak, tej, zöldségfélék.

Felnőttek számára ajánlott napi bevitel (RDA): 1,4 mg

forrás:
(1)Kürti Gábor: Vitamin ABC, Puedlo Kiadó Kft., 2004.
(2)Amanda Ursell: Vitaminok & ásványi anyagok kézikönyv, fordította: Dedgyesy Zsófia, M-Érték Kiadó Kft., Budapest, 2004.
(3)Earl Mindell: Vitamin Biblia, fordította: Mányai Sándor, kiadó: WestInvest Kft.


Kategóriák: Vitalitás Bejegyezve: 2018-02-13

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Nők és az izomnövelés
Bejegyezve: 2018-02-16
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Magas fehérje tartalmú brokkoli leves
Bejegyezve: 2018-02-15
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Brokkoli az egészséges étrendben
Bejegyezve: 2018-02-14
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id B1-vitamin (tiamin)
Bejegyezve: 2018-02-13
Kövess minket a Facebookon

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.