Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Atkins diéta

Az Atkins diéta célja, hogy elkerülje azokat az ételeket, amelyek magas vércukorszint emelkedést okoznak.

Amikor egy személy az Atkins diéta szerint táplálkozik, akkor teste anyagcseréje a glükóz vagy a cukor égetéséről átáll a saját tárolt testzsír elégetésére, hogy energiához jusson.

Szénhidrátok elkerülése a diétában
Az Atkins diéta tehát elkerüli a magas glikémiás terhelésű ételeket. Ha pedig a glükózszint alacsony, akkor az inzulinszint is alacsony. Ekkor a szervezet a saját zsírraktárait használja fel energiaként, amit ketózisnak neveznek.

A finomított szénhidrátok - például a fehér kenyér és a cukorka - nagy mennyiségű glükózt tartalmaznak. A szénhidrátok gyorsan belépnek a vérbe és az inzulin szintje gyorsan emelkedik. Ezek a magas glikémiás indexű ételek.

Más típusú szénhidrátok, mint például a zab nem befolyásolják a vércukorszintet olyan mértékben és olyan gyorsan, tehát alacsonyabbak a glikémiás indexeik.

Dr. Atkins szerint a legjobb szénhidrátok az alacsony glikémiás indexűek.

Élelmiszerek és tápanyagok
Az Atkins diéta fontosnak tartja a vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag élelmiszerek fogyasztását, így erre ösztönzi az étrend követőit.

Az Atkins diéta során megengedett ételek:

  • avokádó, mivel egészséges zsírokat tartalmaz
  • húsok, beleértve a marhahúst, a sertést és a szalonnát
  • zsíros halak és tenger gyümölcsei
  • tojás
  • alacsony szénhidráttartalmú zöldségek, például kelkáposzta, brokkoli és spárga
  • teljes zsírtartalmú tejtermékek
  • diófélék és magvak
  • egészséges zsírok, például extra szűz olívaolaj, kókuszolaj és avokádóolaj
  • alkalmas italok: víz, kávé és zöld tea.

Az Atkins diéta során elkerülendő ételek:

  • cukor, például üdítőitalok, sütemények és édességek formájában
  • gabonafélék, beleértve a búzát, a tönkölyt és a rizst
  • az alacsony zsírtartalmú élelmiszerek, mivel ezek magasak lehetnek a cukorban
  • hüvelyesek, például a lencse, a bab és a csicseriborsó
  • a magas szénhidráttartalmú gyümölcsöket (banán, alma, szőlő) és a magas szénhidráttartalmú zöldségeket, például a sárgarépát.

Mennyire hatékony ez a fajta táplálkozás?
Az Atkins diéta segít megelőzni az egészséget, például az anyagcsere szindrómát, a cukorbetegséget, a magas vérnyomást, továbbá a szív- és érrendszeri megbetegedéseket. Ugyanakkor jóval több kutatásra lenne még szükség ahhoz, hogy egyértelműen megerősítsék az Atkins diéta előnyeit a többi étrendhez képest.

forrás: www.medicalnewstoday.com


Kategóriák: Egészséges életmód Bejegyezve: 2018-01-22

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkés citromos spárga
Bejegyezve: 2018-07-06
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkesaláta spenóttal
Bejegyezve: 2018-07-05
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Gyors tonhal saláta
Bejegyezve: 2018-07-04
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Fehérjedús saláta
Bejegyezve: 2018-07-03
Kövess minket a Facebookon
Egészséges életmód

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.