Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Alacsony szénhidrát tartalmú zöldségek

Természetesen a zöldségek alacsonyabb szénhidrát tartalmúak, mint a gyümölcsök, mégis ezek között is akad olyan, amelyek jóval alacsonyabbak, mint mások. A diétás étrend kialakításához érdemes a következő hasznos információkat figyelembe venni.

Uborka
Az uborka frissítő és tápláló kiegészítése minden salátának. 100 g hámozott uborka, mindössze 2,16 g szénhidrátot tartalmaz, míg héjjal együtt ez 3,63 g-ot, ami még így is nagyon alacsony.

Jég saláta
Talán az egyik legnépszerűbb salátaféle, mely mindössze 2,97 g szénhidrátot tartalmaz 100 grammjában. Az alacsony szénhidráttartalmú étrendbe tökéletesen beilleszthető salátaféle, de érdemes más salátákkal együtt fogyasztani, mivel nem túl gazdag tápanyagokban.

Zeller
A zeller egy sokoldalú zöldség s hasonlóan a jégsalátához szénhidrát tartalma 2,97 g / 100 g. A zeller sok vitamin és fontos ásványi anyag forrása, s jótékony hatásainak köszönhetően a gyógynövények közé sorloják.

Csiperke gomba
A csiperke gomba mindössze 3,26 g szénhidrátot tartalmaz / 100 g. Változatosan elkészíthető rendkívül sokféle étel mellé adható, akár még egy reggelihez is.

Spenót
Minden 100 g spenótból 3,63 g szénhidrátot nyerhetünk. Nagyobb mennyiségben tartalmaz A-, K- és C-vitamint, valamint vassal, kálciummal, káliummal, magnéziummal, folsavval, élelmi rostokkal és antioxidánsokkal is támogatja egészségünket.

Mángold
Egy tápanyagban igen gazdag leveles zöldség, mely mindössze 3,74 g szénhidrátot tartalmaz 100 grammonként. Nagyszerű levesekben és fokhagymával párosítva.

Paradicsom
A 100 g paradicsom mindössze 3,89 g szénhidrátot tartalmaz. Ehetjük nyersen magában, vagy salátához is adhatjuk, mivel nem csak ízletes, de egészségünkre is pozitívan hat, ugyanis csökkenti a stroke kockázatát.

Brokkoli
Egyes tanulmányok szerint a brokkoli nem csak segít csökkenteni az inzulinrezisztenciát a 2-es típusú cukorbetegeknél, de hozzájárulhat bizonyos típusú rákos megbetegedések elleni védekezéshez. A brokkoli gazdag C- és K- vitaminokban is, továbbá előnyei közé sorolható, hogy 100 g brokkoli csupán 4 g szénhidrátot tartalmaz.

Cukkini
A cukkini nagyon alacsony mindössze 3 g szénhidrátot tartalmaz 100 grammonként, amely zöldség a C-vitamin egyik fantasztikus forrásaként is támogatja egészségünket.

Spárga
100 g spárga 2 g szénhidrátot tartalmaz, ami nem csak rostokban gazdag, de egyben jó forrása az A-, a C- és K-vitaminoknak is.

Karfiol
A karfiol az egyik legnépszerűbb alacsony szénhidráttartalmú zöldség. Tökéletesen helyettesítheti a burgonyát, a rizst és más magasabb szénhidráttartalmú ételeket. 100 g nyers karfiol 5 g szénhidrátot tartalmaz, ráadásul ebből 3 g rost. Továbbá ez a zöldség C- és K-vitaminban is gazdag.

forrás:
www.healthline.com
www.dietdoctor.com
www.ruled.me


Kategóriák: Egészséges életmód Bejegyezve: 2018-05-09

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkés citromos spárga
Bejegyezve: 2018-07-06
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkesaláta spenóttal
Bejegyezve: 2018-07-05
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Gyors tonhal saláta
Bejegyezve: 2018-07-04
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Fehérjedús saláta
Bejegyezve: 2018-07-03
Kövess minket a Facebookon
Egészséges életmód

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.