Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Alacsony szénhidrát tartalmú gyümölcsök

A friss gyümölcsökre és zöldségekre általában az alacsony zsír- és kalória tartalom jellemző, viszont különbözőek szénhidrát- és cukortartalomban. A gyümölcsök általában magasabb szénhidráttartalmúak, mint a legtöbb zöldség, hiszen természetes édes ízüket éppen ennek köszönhetik.

A szénhidrát tartalomra figyelve érdemes őket besorolni, hiszen egy jól megtervezett diéta során hasznosak lehetnek ezek a tanácsok is számunkra.

Görögdinnye
A görögdinnye a nyár legnépszerűbb gyümölcse, mely mindössze 7,55 g szénhidrátot tartalmaz 100 grammonként. Emellett magas az A-vitamin és a víz tartalma.

Eper
A bogyósok, így az eper is népszerű választás azok számára, akik figyelnek a szénhidrát bevitelükre. Minden 100 g szamóca csak 7,68 g szénhidrátot tartalmaz, s emellett kiváló kálium- és C-vitamin forrás.

Sárgadinnye
Ez a dinnye a nyári napok egyik kedvenc gyümölcse és mindössze 8,16 g szénhidrátot tartalmaz 100 g gyümölcsben. Természetes formában vitaminokkal, ásványi anyagokkal és karotinnal is támogatja a szervezetet.

Avokádó
Az avokádó is viszonylag alacsony szénhidráttartalmú gyümölcs, minden 100 g avokádóban 8,64 g szénhidrát található. Ezenkívül egészséges többszörösen telítetlen zsírokat tartalmaz, melyek egészségünket szolgálják.

Mézdinnye
Egy következő dinnye szintén az alacsony kalória tartalmú gyümölcsök között, mely 9,09 g szénhidrátot tartalmaz 100 grammonként. Emellett kiváló forrása a C-vitaminnak és a káliumnak.

Őszibarack
A lédús és édes őszibarack meglepően nem tartalmaz túl sok szénhidrátot, minden 100 g gyümölcsben mindössze 9,54 g szénhidrát található. Emellett A-,C-vitamin, valamint kálcium és magnézium tartalma jelentős.

Málna
A málna igen magas rosttartalmú gyümölcs, így az egyike a leginkább egészséges táplálékoknak, amelyek a fogyókúrát is támogatják. 100 g eper mindössze 7,35 g szénhidrátot tartalmaz.

Fekete szeder
A fekete szeder antioxidánsokban gazdag és nem csak a betegségeket tartja távol, hanem magas rosttartalmának köszönhetően az éhséget is csillapítja, mely tulajdonsága nagyszerűen igazodik a diétához. 100 g szeder 9,6 g szénhidrátot tartalmaz.

Csillaggyümölcs
A csillaggyümölcs remek alapanyaga a zöldség- és gyümölcssalátáknak, valamint pompás ízt kölcsönöz a csirkemell ételek mellé. Kiváló C-vitamin forrás, hiszen egy közepes 28 kalóriás gyümölcs a napi C-vitamin több mint 50 %-át biztosítja. 100 g csillaggyümölcs 5,5 g szénhidrátot tartalmaz.

Áfonya
A többi bogyós gyümölcshöz hasonlóan az áfonya is nagy mennyiségű antioxidánst és C-vitamint tartalmaz. Viszont az áfonya már igen nagy mennyiségben tartalmaz szénhidrátot 17,4 g-ot 100 grammonként.

forrás:
www.healthline.com
www.eatthis.com
www.ruled.me
www.dietdoctor.com


Kategóriák: Egészséges életmód Bejegyezve: 2018-05-11

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkés citromos spárga
Bejegyezve: 2018-07-06
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkesaláta spenóttal
Bejegyezve: 2018-07-05
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Gyors tonhal saláta
Bejegyezve: 2018-07-04
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Fehérjedús saláta
Bejegyezve: 2018-07-03
Kövess minket a Facebookon
Egészséges életmód

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.