Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
4 edzés típus az egészségért

Amikor a testmozgásra gondolunk, gyakran fárasztó tevékenységeket képzelünk el, mint például a futás vagy a kerékpározás, amelyek végzése közben a levegőért kapkodunk. Az aerob aktivitás azonban csak egyfajta edzés és bár a fittség növelésének szempontjából döntő fontosságú, valójában három másik típusú testmozgás is létezik: az erősítő edzés, az egyensúlyi képzés és a rugalmasságot fejlesztő képzés.

Az egészséghez mind a 4 típusra szükségünk van

Minden edzéstípusnak fontos szerepe van a maga módján, és mind a négy típus mindent megtesz annak érdekében, hogy maximalizálja az edzést és megakadályozza a sérülést. Bár az aerob testmozgás nagyon fontos, ez nem annyira hatásos az egészségre nézve ha csupán ezt végezzük, mint ha mind a négyféle gyakorlat típust rutinszerűen végeznénk.

Aerob testmozgás

Az aerob gyakorlatok, mint például a futás, az úszás vagy a tánc, olyan tevékenységek, amelyek a szív- és érrendszerünk működését szolgálják. Ezek a gyakorlatok csökkenthetik a szív- és érrendszeri betegségek, a 2-es típusú cukorbetegség, a magas vérnyomás és a rák kockázatát.

Erősítő edzés

Az erőkifejtések, mint például a súlyemelés, a fekvőtámasz és a felülések az súlyzókkal vagy a saját testtömeggel, fejlesztik az izmokat. Ezek a testmozgások különösen fontosak testsúlycsökkenés szempontjából mivel az izom több kalóriát éget, mint más típusú szövetek.

Egyensúlyi gyakorlatok

Az egyensúlyi gyakorlatok javítják a test egyensúlyi pozícióját, mely mozdulatok mindenki számára előnyösek lehetnek, ugyanis az egyensúlyérzés hatékony munkavégzést tesz lehetővé edzés közben, optimálissá teszi az elvégzendő gyakorlatokat.

Az egyensúly képzés magában foglalja azokat a gyakorlatokat, amelyek megerősítik az izmokat és segítenek megtartani súlyunkat, továbbá gyakorlásukkal segítenek megelőzni a különböző sérüléseket. Egyensúlyi gyakorlatokra nagyszerű példa a jóga, vagy akár a gólya állás, az egy lábon állás, a mérleg állás, az ülő helyzetből kéz segítsége nélkül való felállás, stb.

Rugalmasságot fejlesztő gyakorlatok

A rugalmassági gyakorlatok nyújtják az izmokat, és javítják a mozgás tartományát az ízületekben. Alkalmazásával javítható a rugalmasság és csökkenthető a sérülésveszély a sport és egyéb tevékenységek során. Kétfajta rugalmasságot fejlesztő gyakorlat létezik: a statikus nyújtás, amely nyújtást az edzést követően érdemes végezni, valamint a dinamikus nyújtást, amikor rugózva érjük el a nyújtási pozícíónkat és leginkább edzés előtt, vagy közben végezzük.

Ideális edzés

Ideális esetben mind a négy edzéstípust be kell vonni az edzésekbe. De ez nem azt jelenti, hogy négy különböző edzést kellene végezni, csupán érdemes kombinálni ezeket a gyakorlatokat.

forrás:
www.livescience.com
www.webmd.com


Kategóriák: Egészséges életmód Bejegyezve: 2018-03-05

 

Legújabb cikkek
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkés citromos spárga
Bejegyezve: 2018-07-06
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Csirkesaláta spenóttal
Bejegyezve: 2018-07-05
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Gyors tonhal saláta
Bejegyezve: 2018-07-04
Fehérje tanácsadó post.featured_images[0].id Fehérjedús saláta
Bejegyezve: 2018-07-03
Kövess minket a Facebookon
Egészséges életmód

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.