Kiemelt cikkek:

Legfrissebb cikkek:
Kövess minket:
Fehérje forrás

Étkezés edzés előtt és edzés után

Mikorra időzítsük ez étkezést edzés előtt illetve után, valamint milyen ajánlások vonatkoznak a fehérje és a szénhidrát bevitelre vonatkozóan.


Egészséges életmód

Halak tápanyag és kalória adatai

Ismerd meg a konyhában leggyakrabban felhasznált halfélék tápanyag és kalória adatait.


Vitalitás

Kálium (K)

Van-e szükség a kálium pótlására és mit együnk ahhoz, hogy az ajánlott mennyiséget biztosítsuk?


Mit is az a Fehérje


A fehérje görög eredetű neve protein, melynek jelentése „elsődleges fontosságú”. Az elnevezés tehát mindent elárul, hiszen a mindennapi élethez szükséges energiát biztosítja számunkra a zsír és a szénhidrát mellett.

Állati Fehérje


Szervezetünk számára a leghasznosabbak az állati eredetű fehérjék, ugyanis ezek azok a táplálékok, amelyek mind a kilenc esszenciális aminosavat egyszerre tartalmazzák, ezért gyakran elsődleges fehérjeforrásoknak is nevezik őket. Ilyenek pl. a tojás, a tej, a hal és egyéb húsfélék.

Növényi Fehérje


Fogyókúrázók és a vegetáriánus életmódot folytatók számára a növényi eredetű fehérjeforrások biztosítják a szervezet számára az esszenciális aminosavakat. A növényi eredetű fehérjék biológiai értéke alacsonyabb, mint az állati eredetűeké, ezért is fontos aminosav profiljukkal tisztában lennünk.

Mesterséges Fehérje


A mesterséges fehérje a természetes eredetű fehérjék mellett segíti a profi sportolók és testépítők napi fehérjebevitelét. Természetes eredetű fehérjékből ugyanis nem lennének képesek annyit táplálék formájában bevinni, amely a nagyobb erőkifejtés által okozott energia- és fehérjeigényt pótolni tudnák a szervezet számára.

Egészséges életmód

Valóban jók a Táplálékkiegészítők?


A vitaminok és ásványi anyagok nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára. A természetes források, mint zöldségek, gyümölcsök azonban már jóval kevesebbet tartalmaznak ezekből az anyagokból, mint 20-30 évvel ezelőtt. A különféle táplálék kiegészítők eme hiányokat kívánják pótolni és nem mellesleg olyan összetételben, amelyek olykor kifejezetten életmódhoz igazodóan tartalmazzák ezeket az anyagokat. Léteznek speciálisabb táplálék kiegészítők is, melyeket kifejezetten a testépítők, sportolók számára fejlesztettek ki, s melyek könnyen és gyorsan nagy mennyiségben hozzájárulnak ahhoz, hogy erőnlétüket, izomzatukat fenntartsák, illetve fejlesszék.